wijnproeverij_kiwanis

Opbrengst van wijnactie Kiwanis naar Stichting Kinderen in nood

Kiwanis Hilversum-Baarn, Laren en Het Gooi

Ieder half jaar wordt er door de drie clubs Kiwanis Hilversum-Baarn, Kiwanis Laren en Kiwanis Het Gooi een wijnactie gehouden waarvan de opbrengst gaat naar een goed doel voor kinderen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Aan de wijnactie is altijd een wijnproeverij en een wijnspijsdiner gekoppeld.

Wijnproeverij

De wijnproeverij werd dit keer gehouden op 25 november 2023 in de sfeervolle Johannes Kerk in Laren. Aan de verschillende tafels konden uiteenlopende wijnen uit bekende wijnstreken geproefd worden.. Van elke wijn is een uitgebreide wijnbeschrijving aanwezig. De wijnen kunnen ieder jaar online besteld worden via de webshop www.kiwanisactie.nl. Nabestellen kan ook zolang de voorraad strekt.

/imagecache/lg/uploads/2024/03/wijnactie-2.jpg

Wijnspijsdiner

Tijdens het wijnspijsdiner krijgen deelnemers aan het diner de kans om een aantal wijnen uit de wijnactie te proeven in combinatie met een bijpassend gerecht. Ieder half jaar worden de gerechten zorgvuldig samengesteld bij de geselecteerde wijnen. Ongeveer 70 gasten komen ieder half jaar naar restaurant Kastanjehof in Lage Vuursche om te genieten van wijn en spijs. Uiteraard kan ook tijdens deze avond al meteen de wijn besteld worden.

Opbrengst
De wijnactie van Kiwanis is populair. Deze bracht dan ook ruim € 8.000,- op. Deze opbrengst gaat dit keer naar de Stichting Kinderen in Nood. Deze stichting zet zich in voor kansarme kinderen en gezinnen, die in een noodsituatie zitten. Dit keer ging het om hulp voor kinderen in Oekraïne. Voor meer informatie over dit goede doel kijk op: www.kindereninnood.nl

/imagecache/lg/uploads/2024/03/wijspijsdiner-1.jpg

/imagecache/lg/uploads/2024/06/img-4554.jpg.